Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anulat licitația publică lansată pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța–Etapa III, un proiect evaluat la 732,2 milioane de lei, fără TVA. Contractul avea o durată totală de implementare de 37 de luni, dintre care 7 luni erau alocate fazei de proiectare, iar restul de 30 de luni pentru execuția propriu-zisă a lucrărilor.
La această procedură de achiziție publică s-au înscris trei ofertanți: compania PORR Construct, asocierea formată din Arcada Company (lider) și Alstom Transport, precum și asocierea dintre BAWI Construction (lider) și Swietelsky Construct. Proiectul reprezenta o etapă în planul de dezvoltare a rețelei feroviare din zona portuară a Constanței și avea ca scop creșterea eficienței transportului de marfă în unul dintre cele mai importante noduri logistice din Europa de Est.
Modernizarea propusă viza mai multe obiective strategice, printre care Portul Constanța Sud, Stația Agigea Sud (inclusiv linia de legătură între Agigea Ecluză și Agigea Sud), linia 813B–conexiunea existentă între Agigea Ecluză și Portul Constanța Ferry Boat, zona Portului Constanța Ferry Boat, precum și zona CMT Constanța, aflată în afara portului.
Calitatea transportului de marfă mai are de așteptat
Prin acest proiect, autoritățile își propuneau să îmbunătățească calitatea transportului de marfă pe Coridorul Rin-Dunăre, să asigure o mai bună conectivitate a Portului Constanța cu rețeaua centrală TEN-T, să elimine blocajele din infrastructură, să sporească siguranța și eficiența operațiunilor și să stimuleze utilizarea transportului feroviar în defavoarea celui rutier. Totodată, investiția era văzută ca un potențial catalizator pentru dezvoltarea economică regională și atragerea de investitori noi, cu efecte directe asupra pieței muncii locale.
Deocamdată, nu a fost comunicat motivul anulării procedurii, iar reluarea acesteia rămâne incertă.