Portul Ovidiu a înregistrat o serie de modificări în cadrul proiectului său de extindere și modernizare. După ce, la începutul lunii martie, valoarea contractului pentru proiectarea și executarea lucrărilor de modernizare și extindere a fost majorată cu aproximativ 9 milioane de lei, acum se anunță o nouă schimbare: prelungirea acestuia cu încă 4 luni.
Inițial, contractul pentru modernizarea Portului Ovidiu a fost estimat la 58,59 milioane de lei fără TVA. Însă, datorită ajustării devizului general al investiției și necesității constituirii unei rezerve de implementare pentru acoperirea cheltuielilor suplimentare, valoarea totală a contractului a ajuns la 66,37 milioane de lei fără TVA. Această majorare de aproape 8 milioane de lei a fost necesară pentru a putea face față fluctuațiilor de prețuri înregistrate pe parcursul lucrărilor.
Acum, în urma ajustărilor financiare, lucrările vor dura mai mult decât era prevăzut inițial, iar termenul de finalizare a fost extins cu 4 luni.
Scopul principal al proiectului este de a crește volumul de mărfuri tranzitate prin Portul Ovidiu, prin modernizarea și extinderea infrastructurii de operare. În acest sens, pe malul drept al Canalului Poarta Albă – Midia Năvodari, va avea loc modernizarea infrastructurii de acostare existente, iar pe malul stâng al canalului va fi construit un nou port. Acesta va contribui la mărirea capacității de operare și va oferi facilități moderne pentru desfășurarea operațiunilor portuare, în condiții de siguranță și eficiență.
În plus, noua infrastructură va include și un sistem de utilități moderne, pentru a sprijini activitatea economică din zonă și pentru a crea un mediu de operare optim.
Cofinanțare europeană
Proiectul beneficiază de o cofinanțare semnificativă din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, Axa Prioritară 2, care vizează dezvoltarea unui sistem de transport multimodal eficient și durabil. Obiectivul specific al acestui program este creșterea volumului de mărfuri tranzitate prin terminale intermodale și porturi
Contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor a fost atribuit firmelor G&M Road Building Engineering și Building Design 2000 TOP.