Guvernul României a aprobat extinderea regimului de zonă liberă în Portul Constanța, vizând zona Midia, o decizie menită să stimuleze investițiile și să sporească competitivitatea portuară. Această măsură, propusă de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, acoperă o suprafață de 7,7 milioane de metri pătrați și are ca obiectiv facilitarea schimburilor comerciale internaționale și modernizarea infrastructurii portuare.
Prin implementarea acestui regim, Portul Constanța își consolidează poziția în rețeaua europeană de transport, oferind un climat investițional mai atractiv pentru operatorii economici. Printre beneficiile principale se numără: Creșterea fluxurilor comerciale prin reducerea birocrației și a costurilor suplimentare; Dezvoltarea infrastructurii și implementarea unor facilități moderne de operare; Uniformizarea regimului vamal, eliminând diferențele legislative dintre zonele portuare;
De asemenea, pentru eficientizarea proceselor vamale, autoritățile vor suplimenta personalul Poliției de Frontieră cu 24 de posturi și cel al Biroului Vamal cu 34 de posturi. În plus, în termen de 18 luni, Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” trebuie să finalizeze împrejmuirile și punctele de acces, asigurănd și spații pentru activitatea Biroului Vamal.
Impactul economic
Decizia de extindere a regimului de zonă liberă va transforma zona Midia într-un pol de atracție pentru investiții străine și dezvoltări logistice. În prezent, aproximativ 73 de hectare din zonă sunt disponibile pentru închiriere, iar alte 48 de hectare necesită lucrări de viabilizare. Prin aplicarea noilor reglementări, valoarea acestor terenuri va crește, facilitând atragerea de investitori interesați de dezvoltarea unor operațiuni comerciale de amploare.
Ce spune Sorin Grindeanu
În urma acestei măsuri, ministrul Grindeanu și-a exprimat punctul de vedere pe rețelele de socializare:
La propunerea Ministerului Transporturilor, Guvernul a aprobat astăzi o decizie prin care se dorește stimularea investițiilor, impulsionarea activităților comerciale maritime și consolidarea poziției strategice a Portului Constanța în rețeaua europeană de transport. Mai exact, prin actul normativ aprobat, teritoriile Portului Midia sunt integrate oficial în Portul Constanța, ceea ce determină o reorganizare administrativă și operațională. Se instituie extinderea regimului de zonă liberă pe o suprafață de 7,7 milioane de metri pătrați, ceea ce implică: modernizarea infrastructurii portuare și crearea unor facilități operaționale de ultimă generație; stimularea fluxurilor comerciale prin sporirea capacităților logistice; asigurarea unui regim vamal unificat pentru operatorii portuari, eliminând astfel discrepanțele legislative între diferitele zone ale portului; crearea unui climat investițional competitiv, favorabil atragerii de investiții; creșterea volumului schimburilor comerciale internaționale printr-o integrare eficientă în coridoarele de transport europene.
se arată în mesajul său postat pe Facebook.