Ca urmare a informațiilor publicate de reprezentanții sindicatelor, cu privire la ,,logistica precară de care ar dispune polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Constanța’’, precum și la faptul că aceștia ar fi planificați în serviciu cu încălcarea normelor legale, Compartimentul de Relații Publice al Inspectoratului de Poliție Județean Constanța este abilitat să comunice următoarele:
Comanda Inspectoratului de Poliție Județean Constanța face precizarea că este mulțumită de faptul că reprezentanții sindicatelor au descoperit, probabil după îndelungi căutări, o singură autospecială de poliție în stare de degradare.
Menționăm, însă, că reprezentanții sindicatelor au omis să precizeze faptul că autospeciala arăta astfel în urmă cu câteva luni, în prezent aceasta fiind reparată.
Din faptul că reprezentanții sindicatelor au găsit o singură autospecială, în trecut degradată, pentru a o da ca exemplu, nu putem deduce decât că situația parcului auto al insituției este una bună.
Reparații la autospeciale
De altfel, menționăm că, de la începutul anului, au fost colantate 37 de autospeciale de poliție și au fost efectuate 600 de reparații și revizii la autospeciale.
Deși comanda instituției a transmis adresă către subunitățile de poliție, în care a solicitat să se comunice autospecialele care au probleme, în vederea reparării acestora, pentru cea la care fac referire reprezentanții sindicatelor nu a fost transmisă solicitare de a fi recolantată.
Odată ce conducerea instituției a luat cunoștință de această problemă, operațiunea respectivă se va efectua în perioada imediat următoare.
Bogdan Despescu, prezent la ședințe de dialog social
În ceea ce privește afirmațiile potrivit cărora polițiștii ar fi planificați în serviciu cu încălcarea normelor legale, fără a se respecta timpul de odihnă, facem precizarea că, în cursul lunilor iulie și august, la sediul Inspectoratului de Poliție Județean Constanța au avut loc mai multe ședințe de dialog social cu reprezentanții sindicatelor, în cadrul cărora au fost discutate aceste aspecte.
De altfel, la ședința din data de 2 august a.c. a participat și domnul secretar de stat al Ministerului Afacerilor Interne, chestor general de poliție Bogdan Despescu.
În acest context, au fost discutate toate problemele ridicate de polițiști, fiind luat act de nemulțumirile legate de schimbarea programului de lucru, respectiv de trecerea de la programul de 12 ore la cel de 8 ore în trei schimburi.
În acest sens, precizăm că din analizele efectuate a rezultat că programul de opt ore în trei schimburi permite adaptarea dispozitivelor din teren și este mult mai benefic din punctul de vedere al gestionării situației operative, în folosul comunității, în slujba căreia suntem.
Astfel, s-a constatat că, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, deși a crescut cu 11,53 % numărul de apeluri efectuate prin S.N.U.A.U. 112, a scăzut timpul de intervenție la evenimentele semnalate.
Infracționalitatea a scăzut
Totodată, infracționalitatea stradală a scăzut cu 18,11%, infracțiunile de furt au scăzut cu 6,77%, iar tâlhăriile cu 18,29%.
Din cele menționate anterior, rezultă că programul de opt ore în trei schimburi este mult mai eficient, în ceea ce privește gestionarea situației operative și, implicit, pentru protejarea și asigurarea siguranței cetățenilor.
În acest sens, conducerea instituției a reafirmat necesitatea menținerii acestui program de lucru, în cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Constanța.
Dorim să transmitem cetățenilor faptul că acest program de lucru conduce la eficientizarea activității polițiștilor și asigură servicii de cea mai bună calitate, pentru populație.
De asemenea, marea majoritatea polițiștilor din cadrul IPJ Constanța susțin schimbarea programului de lucru și și-au înțeles rolul de garant al siguranței cetățenilor.
De altfel, conducerea Inspectoratului de Poliție Județean Constanța a dispus, din oficiu, efectuarea de verificări prin Biroul Control Intern la subunitățile de poliție, urmând a se constata eventualele disfuncționalități pe această linie.
Facem însă precizarea că au existat situații când polițiștii au solicitat ei înșiși schimbarea programului de lucru, din cauza unor probleme personale, aspecte de care s-a ținut cont în efectuarea planificării serviciilor, astfel încât să se asigure continuitatea serviciului, prezența polițiștilor în stradă, dar să se țină seama și de problemele personale ale polițiștilor deoarece, așa cum am mai menționat, cea mai importantă rersursă a Inspectoratului de Poliție Județean Constanța este cea umană.
Uniformele deteriorate vor fi înlocuite
În ceea ce privește aspectele privind uniforma polițiștilor, care s-ar fi degradat, conducerea Inspectoratului de Poliție Județean Constanța a dispus ca polițiștii care au avut astfel de probleme să se prezinte la sediul instituției, pentru a preda uniforma deteriorată, ce va fi înlocuită.
Reiterăm faptul că, în permanență comanda Inspectoratului de Poliție Județean Constanța manifestă deschidere și disponibilitate pentru dialog față de sindicate și este interesată de a afla, pe orice cale, despre problemele cu care se confruntă polițiștii, identificând soluții pentru rezolvarea acestora.
ÎNSĂ nu trebuie pierdut din vedere faptul că polițiștii au în primul rând obligația, potrivit legii, de a-și îndeplini misiunile și de a asigura cetățeanului servicii de cea mai bună calitate.
Astfel, potrivit art. 2 din Legea 218/2002, activitatea Poliției Române constituie serviciu public specializat și se realizează în interesul persoanei, al comunității, precum și în sprijinul instituțiilor statului, exclusiv pe baza și în executarea legii.
IPJ Constanța