Actele de stare civilă pot fi solicitate și obținute de la Serviciul Stare Civilă din cadrul Direcției Locale de Evidență Persoane Constanța, atât în format fizic, cât și electronic. Acest lucru este posibil pentru că Primăria Constanța a fost integrată în luna mai a acestui an în proiectul „Sistem Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (SIIEASC)“, un program implementat la nivel național de Ministerul Afacerilor Interne.
SIIEASC vizează informatizarea sistemului de depunere a cererilor pentru înregistrarea și eliberarea documentelor de stare civilă, precum și implementarea suportului necesar dezvoltării și accesării serviciilor electronice ce au la bază informații de stare civilă.
Concret, prin implementarea acestui program, din 24.09.2024, sistemele centrale și locale care prelucrează informații de stare civilă vor fi interconectate, iar documentele vor putea fi eliberate atât în format fizic, cât și electronic. Mai mult, certificatele de stare civilă vor putea fi solicitate de la orice serviciu de stare civilă, fără a mai fi nevoie să ne deplasăm în localitatea care a înregistrat evenimentul sau fără a mai fi nevoie de o multitudine de adrese și hârtii între instituții. Singura condiție este ca primăria de la care se solicită documentul să fi accesat sistemul SIIEASC.
De asemenea, la cerere, pe certificatele de stare civilă nou eliberate, pe verso, poate fi asigurată traducerea în una dintre limbile oficiale ale Uniunii Europene. Acest lucru nu este valabil pentru certificate deja emise și pentru care se solicită eliberarea unuia nou.
Pe lângă noutățile pe care le aduce, SIIEASC elimină redundanțele informaționale existente în sistemele locale și centrale care prelucrează informații de stare civilă, iar documentele urmează să fie digitalizate și stocate electronic.