Consecințele celei mai calde veri din istorie se văd inclusiv în transportul pe Dunăre. Bacul care traversa fluviul pe la Bechet nu mai circulă din cauza nivelului extrem de scăzut al apei. Activitatea este suspendată pe termen nelimitat. Șoferii de TIR care voiau să ajungă în Bulgaria s-au revoltat când s-au văzut nevoiți să facă cale-ntoarsă.
„Feribotul a rămas de câteva zile pe malul bulgăresc. Acesta nu mai poate ajunge aici, în Vama Bechet, din județul Dolj, și asta din cauza nivelului scăzut al Dunării. Pentru ca bacul să funcționeze, apa ar trebui să fie până în acest loc, unde mă aflu eu”, transmite Elena Alexandru, jurnalist Digi24.
Șoferii de TIR, care voiau să traverseze Dunărea spre Bulgaria prin Vama Bechet, au făcut cale întoarsă.
„ Șofer: Două ore pe chestia asta, că ne-am dus și tre’ să mergem înapoi la Calafat.
R: Ce știați?
Șofer: Nimic.
R: Știați că este bacul oprit sau nu?
Șofer: Nu. Nu a fost niciun anunț”, spune un șofer de tir.
„ Șofer: Mergem înapoi. E închis aici, au zis că-i mică apa și nu se poate trece cu bacul.
Reporter: Dar n-ați știut că nu funcționează?
Șofer: N-am știut, n-am știut. Că doar veneam aici?
R: Mergeți la Calafat acum?
Șofer: Da, 100 de kilometri”, povestește un alt șofer.
„Traficul prin punctul de trecere a frontierei Bechet va fi reluat la momentul stabilizării nivelului Dunării. Recomandăm tuturor participanților la traficul transfrontalier să utilizeze și celelalte puncte de trecere de la granița cu Bulgaria”, a transmis Raluca Stan, purtător de cuvânt ITPF Giurgiu
Debitul scăzut al Dunării a dat peste cap și croazierele pe fluviu.
„În jurul localității Turnu Măgurele s-a format un banc de nisip și nu poate să mai înainteze. Adică ele mergeau până la mare, până la Marea Neagră, la Constanța și acum nu mai poate să mai continue decât până la Turnu Măgurele. Pasagerii au fost îmbarcați de aici în autobuze și au mers la aeroport la București și-au plecat acasă. Adică, călătoria nu a mai fost până la Constanța, s-a făcut pe jumătate„, spune Titi Ionele, proprietar centru acostament nave croazieră.
Debitul Dunării în zona Bechet este la jumătate față de media multianuală pentru această perioadă. De doar 2.300 de metri cubi pe secundă, față de 4.700, cât ar trebui să fie în mod normal.