CFR este una dintre cele mai hulite companii de stat din România. Trenurile au întârzieri de ordinul sutelor de minute, în vagoane iarna e prea frig si vara prea cald, aerul condiționat e ”fițos” și funcționează doar când vrea el și problemele ar putea continua. Lansate cu surle și trâmbite, trenurile soarelui au aceleași probleme… fiind fabricate tot jumătate de secol în urmă. Între timp, lumea se revoltă și cei care trag ponoasele sunt controlorii din tren care trebuie să răspundă la întrebările călătorilor: de ce nu merge aerul condiționat, de ce la baie e infect, de ce… de ce… și iar de ce.
În trenuri e infernal de cald, aerul condiționat funcționează… și nu prea… iar călătorii sunt nemulțumiți că biletele se tot scumpesc… condițiile păstrându-se la același nivel. Vineri, 12 iulie, în trenul București-Constanța, la clasa I, nervii călătorilor au fost întinși la maxim din cauza căldurii demne de o saună norvegiană, aerul condiționat fiind… inexistent.
Nașul din tren… om de știință
Venit să controleze biletele, ”nașul” a trebuit să explice de ce nu funcționează aerul condiționat. Ca un adevărat fizician combinat cu mecanic și un pic de climatolog, acesta a demonstrat că iarna nu-i ca vara, că la munte temperatura e mai scăzută decât la câmpie, concluzia fiind… că aerul condiționat nu merge. Pentru a fi convingător, în finalul explicației, acesta a deschis și geamul pentru a intra un pic de aer binefăcător.
În România, aerul condiționat din trenuri nu funcționează decât în anumite condiții. Explicațiile sunt de-a dreptul puerile, pentru că prețul pe bilet este destul de mare, iar pe călători nu îi interesează că vagoanele au… 100 de ani. Poate că ar trebui făcut ceva, cum ar fi: cumpărate vagoane noi sau instalațiile de aer condiționat înlocuite cu unele care să nu cedeze la 40 de grade. Până la urmă… aerul condiționat pentru asta există: să combată temperaturile de cuptor. Între timp, saună plăcută călătorilor!