Prin utilizarea acestui site, sunteți de acord cu Politica de Confidențialitate și Termenii de Utilizare.
Accept
Sea PressSea Press
  • Politică
  • Local
  • Ediție
  • Justiție
  • Sănătate
  • Externe
  • Cultural
  • Sport
  • Monden
  • Social
  • Contact
Citești: Vouchere de 8.500 de euro pentru mașini electrice: propunerea producătorilor și importatorilor auto pentru „Rabla Plus” 2025
Share
Font ResizerAa
Font ResizerAa
Sea PressSea Press
  • Politică
  • Local
  • Ediție
  • Externe
  • Sport
  • Ultima oră
  • Politică
  • Local
  • Ediție
  • Justiție
  • Externe
  • Cultural
  • Sănătate
  • Sport
  • Social
  • Contact
  • Advertise
© 2024 Seapress Company All Rights Reserved.
Sea Press > Ultima Oră > Vouchere de 8.500 de euro pentru mașini electrice: propunerea producătorilor și importatorilor auto pentru „Rabla Plus” 2025
Ultima OrăActualitate

Vouchere de 8.500 de euro pentru mașini electrice: propunerea producătorilor și importatorilor auto pentru „Rabla Plus” 2025

Vouchere de 8.500 de euro pentru mașini electrice: propunerea producătorilor și importatorilor auto pentru „Rabla Plus” 2025 OWJkYTI4ZGI5OGVhNjUyZjFiMTNhZWQ3MWE2MDg1.thumb
Mașini electrice/ Foto: Shutterstock
Victor Rotaru
Victor Rotaru Publicat 29 ianuarie 2025 245 Vizualizări
SHARE

Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile susţine majorarea subvenţiei acordate prin Programul „Rabla Plus” la un nivel de 8.500 de euro în 2025 și de 7.500 de euro în 2026. Ministrul Mediului, Mircea Fechet, vorbea despre o creștere la 6.000-7.000 de euro, cu condiția să existe sprijin politic pentru această măsură.

Creşterea subvenţiei în primii doi ani este esenţială pentru a recâştiga încrederea consumatorilor în electromobilitate, afectată de reducerea subvenţiei la 5.100 euro / autoturism în 2024 – o decizie care a avut un impact devastator asupra pieţei auto din România. Conform datelor ACEA (Asociaţia Constructorilor Europeni de Autovehicule), această scădere a poziţionat România pe ultimul loc în Uniunea Europeană la capitolul evoluţiei pieţei de vehicule electrice, cu o reducere de 32,2% a înmatriculărilor (…) Începând cu 2027, subvenţia ar urma să scadă treptat, urmând ca până în 2030 să fie eliminată complet„, susţin reprezentanţii producătorilor şi importatorilor de automobile, într-un comunicat de presă citat de Agerpres.

Potrivit APIA, România a fost depăşită de ţări precum Letonia, care a înregistrat o scădere de 28,9%, Slovenia (27,3%) şi Finlanda (26%).

În schimb, alte state-membre au raportat rezultate pozitive semnificative: Belgia a înregistrat o creştere a vânzărilor de 36,9%, Cipru de 51,4%, Cehia de 63,5%, Ungaria de 47,7% şi Malta, de 90,5%.

În paralel, Comisia Europeană explorează introducerea unui program pan-european de subvenţii pentru a sprijini industria auto europeană şi pentru a încuraja cererea de vehicule electrice (EV). Teresa Ribera, vicepreşedinte al Comisiei Europene, a subliniat importanţa unei abordări coordonate, care să prevină fragmentarea subvenţiilor la nivel naţional şi competiţia neloială între statele membre. În ceea ce priveşte ţintele de vânzări pentru vehiculele electrice şi reglementările asociate, Ribera a declarat că termenul de 2035 pentru eliminarea motoarelor cu combustie internă rămâne ferm, dar a evidenţiat deschiderea pentru ajustarea ţintelor anuale şi a amenzilor pentru neconformitate. Producătorii europeni consideră că amenzile actuale descurajează investiţiile în vehicule electrice şi favorizează concurenţa din afara Uniunii”, se arată în comunicat.

Pe aceeaşi direcţie, Stephane Sejourne, vicepreşedinte executiv pentru Prosperitate şi Strategie Industrială al Comisiei Europene, a evidenţiat în intervenţiile sale nevoia urgentă de modernizare a infrastructurii industriale europene pentru a proteja competitivitatea industriei auto locale. Astfel, măsurile propuse de Bruxelles includ atât stimulente financiare, cât şi reglementări care să limiteze avantajele competitorilor din afara Uniunii Europene, în special ale producătorilor chinezi.

Pe de altă parte, APIA apreciază decizia Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP) de a elimina subvenţia pentru autoturismele cu motoare diesel din Programul „Rabla”.

Eliminarea subvenţiei pentru maşinile cu motoare diesel este o măsură curajoasă şi necesară. Este o direcţie pe care APIA a susţinut-o activ de mai bine de un an şi jumătate, iar acest pas contribuie la accelerarea tranziţiei către motorizările electrice şi hibride, mai prietenoase cu mediul”, a spus Dan Vardie, preşedintele APIA.

Asociaţia susţine un plan detaliat şi predictibil pentru eliminarea treptată a subvenţiei acordate diferitelor tipuri de motorizări, prin Programul „Rabla”: excluderea subvenţiei pentru autoturismele cu motoare diesel în 2025; excluderea subvenţiei pentru autoturismele cu motoare pe benzină în 2026; excluderea subvenţiei pentru autoturismele cu motorizări mild hybrid în 2027; excluderea subvenţiei pentru autoturismele cu motorizări full hybrid în 2028; excluderea subvenţiei pentru autoturismele cu motorizări plug-in hybrid în 2029; eliminarea completă, începând cu anul 2030, a subvenţiei, inclusiv pentru vehiculele electrice, transmite digi24.ro.

Articolul precedent Un bărbat acuză Spitalul Județean Constanța de neglijență după moartea soției sale/ Șirul evenimentelor 416099509 7053263048090286 5390433626774366410 n 1 Un bărbat acuză Spitalul Județean Constanța de neglijență după moartea soției sale/ Șirul evenimentelor
Articolul următor Transnistria acceptă condiţiile Chişinăului pentru livrarea de gaz gaze depozite Transnistria acceptă condiţiile Chişinăului pentru livrarea de gaz
Lasă un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele știri

A fost CONDAMNAT studentul care a intenționat să incendieze un profesor la Universitatea Ovidius din Constanța/ Magistrații au decis pedeapsa de peste 5 ani de închisoare MINUTA Screenshot 2025 07 11 105615
A fost CONDAMNAT studentul care a intenționat să incendieze un profesor la Universitatea Ovidius din Constanța/ Magistrații au decis pedeapsa de peste 5 ani de închisoare MINUTA
Justiție Local TOP
Constanța, sub cod galben de caniculă: temperaturi de până la 36°C și disconfort termic accentuat canicula 1
Constanța, sub cod galben de caniculă: temperaturi de până la 36°C și disconfort termic accentuat
Local TOP
Constanța: Bulevardul Tomis devine pietonal în fiecare weekend din timpul verii 1 29
Constanța: Bulevardul Tomis devine pietonal în fiecare weekend din timpul verii
Actualitate Local
SeaPress ia o pauză. Mulțumim că ați fost aici. Image Editor 2025 07 20T183129.160
SeaPress ia o pauză. Mulțumim că ați fost aici.
TOP
DJCT: Lucrări de întreținere pe drumurile județene din Constanța Screenshot 2025 07 25 170745
DJCT: Lucrări de întreținere pe drumurile județene din Constanța
Local TOP
RAJA: Atenție! Se întrerupe alimentarea cu apă în unele zone din Medgidia pe 30 iulie robinet chiuveta 770x540 1
RAJA: Atenție! Se întrerupe alimentarea cu apă în unele zone din Medgidia pe 30 iulie
Local TOP

RECOMANDATE

FOTO VIDEO “BĂ, SĂRACILOR!”: Turiști umiliți și goniți de pe o plajă din Mamaia pentru că nu au inchiriat șezlong Design fara titlu 80
LocalRecomandatRelevante

FOTO VIDEO “BĂ, SĂRACILOR!”: Turiști umiliți și goniți de pe o plajă din Mamaia pentru că nu au inchiriat șezlong

17 iulie 2025
DIICOT: Noi detalii din motivarea instanței. Fără ștampila notarilor, mafia imobiliară nu ar fi existat/ Magistrații: Vlad Virgil nu avea cum să-i manipuleze, cu șapte clase Image Editor 2025 07 16T211151.973
JustițieLocalRecomandatRelevante

DIICOT: Noi detalii din motivarea instanței. Fără ștampila notarilor, mafia imobiliară nu ar fi existat/ Magistrații: Vlad Virgil nu avea cum să-i manipuleze, cu șapte clase

16 iulie 2025
Polițist din Tulcea, condamnat după ce a condus de două ori cu permisul suspendat foto presshub
EdițieLocalRecomandatRelevante

Polițist din Tulcea, condamnat după ce a condus de două ori cu permisul suspendat

16 iulie 2025
Viața după Bacalaureat în Constanța. Ce opțiuni au tinerii după ce au absolvit liceul WhatsApp Image 2024 05 17 at 10.12.09 768x576 1
EdițieLocalRecomandatRelevanteSocial

Viața după Bacalaureat în Constanța. Ce opțiuni au tinerii după ce au absolvit liceul

16 iulie 2025
EXCLUSIV MOTIVAREA judecătorilor privind măsurile preventive din „Fabrica de Moșteniri” / Grupul condus de Vlad Virgil și Vasile Deacu a acționat neîntrerupt, după un plan precis Image Editor 2025 07 15T205602.238
JustițieLocalRecomandatRelevante

EXCLUSIV MOTIVAREA judecătorilor privind măsurile preventive din „Fabrica de Moșteniri” / Grupul condus de Vlad Virgil și Vasile Deacu a acționat neîntrerupt, după un plan precis

15 iulie 2025
EXCLUSIV FOTO VIDEO/ Control DSVSA în City Park Mall! Mai multe restaurante, ÎNCHISE/ UPDATE 3ca3cd59 7bc2 4dfa 8914 60a0826b0944
LocalRecomandatRelevante

EXCLUSIV FOTO VIDEO/ Control DSVSA în City Park Mall! Mai multe restaurante, ÎNCHISE/ UPDATE

14 iulie 2025
FOTO VIDEO Reședința Arhiepiscopului Teodosie: viața discretă dintr-un monument istoric din Constanța, cu vedere la mare Image Editor 2025 07 14T090416.286
LocalRecomandatRelevante

FOTO VIDEO Reședința Arhiepiscopului Teodosie: viața discretă dintr-un monument istoric din Constanța, cu vedere la mare

14 iulie 2025
El este șoferul de Bolt care a încercat să violeze o tânără în timpul unei curse/ Va fi în fața magistraților Image Editor 2025 07 13T055810.623
JustițieLocalRecomandatRelevante

El este șoferul de Bolt care a încercat să violeze o tânără în timpul unei curse/ Va fi în fața magistraților

13 iulie 2025

Despre noi

SeaPress consideră că informarea corectă, onestă și directă este cea mai bună hrană pentru mintea umană și cel mai bun început pentru dezvoltarea umanității!

Contact

  • Telefon : +40753904350
  • WhatsApp Redacție : +40753904350
  • Email : [email protected]
© Copyright 2024 MEDIA TRUTH SRL. All Rights Reserved.
  • Contact
  • Termeni și condiții
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?