Un sibian pasionat de ciclism și susținător înfocat al FC Hermannstadt a pedalat peste 500 de kilometri până la Constanța pentru a-și încuraja echipa favorită în confruntarea cu FC Farul Constanța. Însă, la întoarcerea spre casă, călătoria i-a fost brusc întreruptă în localitatea Brădet, acolo unde a fost coborât din tren din cauza… bicicletei care l-a însoțit pe tot drumul până la malul mării.
Incidentul a avut loc în prima zi de Paște, pe 20 aprilie 2025. Antonio Andrei Mihail, muzician în cadrul Filarmonicii de Stat Sibiu, se afla în drum spre casă cu trenul R 2103 (Brașov–Sibiu) , după ce parcurgerea distanței Sibiu–Constanța pe două roți i-a adus o experiență memorabilă ca suporter. Aceasta avea însă să fie umbrită de o situație neplăcută. Pentru că nu a putut plăti o taxă de transport pentru bicicletă în gară, i s-a cerut fie să achite o suprataxă de 75 de lei în tren, fie să coboare bicicleta și să continue călătoria fără ea.

Antonio a explicat că în gară nu a avut posibilitatea să achite taxa pentru bicicletă nici ca bagaj voluminos, iar la control i s-a oferit alternativa de a plăti suprataxa sau de a renunța la bicicletă. Neavând decât 46 de lei la acel moment, suma cerută de șeful de tren fiind de 75 de lei, a fost nevoit să coboare.
„Cum dai jos din tren pe cineva fără să îi spui să se dea jos din tren? Răspuns CFR CĂLĂTORI: Omul are bicicletă? Da. Îi oferi omului o posibilitate alternativă să își aducă bicicleta acasă cu costuri și într-un timp rezonabil! NU! Are bilet pentru el? Da. Are bilet CUMPĂRAT DE LA CASA DE BILETE DIN GARĂ, ÎN REGIM NORMAL, NU SUPRATAXAT DE ȘEFU’ DE TREN? NU! Ei bine, după ce îi arăți cât îl costă suprataxat transportul unei biciclete de la Brașov la Sibiu, dacă omul nu are bani, îi spui: LAȘI BICICLETA AFARĂ ȘI ÎȚI CONTINUI CĂLĂTORIA!!! Și l-ai dat jos la Brădet! Așadar, depunem și noi una bucată reclamație!”
scrie bărbatul într-o postare pe Facebook.
„PS. Mulțumiri companiei CFR CĂLĂTORI pentru locurile pentru biciclete CARE LIPSESC CU DESĂVÂRȘIRE când trebuiau să fie OBLIGATORII!
PPS Discutăm după Paști! N-am să o las așa!!!”
a mai scris într-o altă postare.
Acesta a postat pe rețelele de socializare și reclamația depusă la CFR Călători, menționând faptul că a reclamat incidentul atât la Protecția Consumatorilor cât și la Poliție.
Menționăm că am cerut un punct de vedere de la reprezentanții CFR, însă până la momentul publicătii articolului nu am primit un răspuns.