Traficul feroviar a fost reluat pe un singur fir pe distanţa Roşiori-Măldăeni, judeţul Teleorman, după 24 de ore de când locomotiva și două vagoane cu benzină au deraiat. În staţia Măldăeni vor continua operaţiunile pentru repunerea pe şine a vagoanelor şi locomotivei deraiate, iar acestea vor dura, anunță CFR.
”Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA vă informează că, începând cu ora 01:24, traficul feroviar pe distanţa Roşiori – Măldăeni a fost reluat în condiţii de siguranţă, pe firul II de circulaţie”
a transmis compania.
Traficul feroviar a fost oprit, începând din noaptea de vineri spre sâmbătă, pe distanţa Roşiori – Măldăeni, pe ambele fire de circulaţie, din cauza deraierii, la intrarea în staţia CF Măldăeni a locomotivei şi a primelor două vagoane din compunerea unui tren de marfă, care circula pe firul I.
Trenul aparţine operatorului privat de transport feroviar de marfă GFR, avea în compunere 35 de vagoane, încărcate cu benzină şi circula pe distanţa Ploieşti Est – Işalniţa.
Sâmbătă, la ora 13:48, cu ajutorul unei locomotive Diesel, aparţinând operatorului privat de transport feroviar (GFR) implicat în accident, au fost retrase din staţia CF Măldăeni (spre staţia CF Roşiori Nord) toate cele 33 de vagoane ale trenului care nu au fost implicate în deraiere, a arătat CFR SA.
Operaţiunile de transvazare a combustibilului din cele două vagoane deraiate, necesare înaintea începerii operaţiunilor de ridicare a locomotivei şi a vagoanelor deraiate, au avut loc sub supravegherea ISU.
Pentru menţinerea continuităţii transportului feroviar de călători, SRCF Craiova a asigurat, pentru trenurile care au tranzitat zona, transbordarea cu mijloace auto pe distanţa Caracal – Roşiori Nord.
”Menţionăm faptul că echipele de intervenţie vor acţiona în continuare în staţia Măldăeni, cu personal şi cu o macara de 125 tone, pentru ridicarea, repunerea locomotivei/vagoanelor pe şină, retragerea lor în staţie, inclusiv verificarea liniei şi lucrări de reparaţii la linie şi la componentele infrastructurii feroviare, dacă situaţia o va impune, astfel încât traficul feroviar să fie reluat şi pe firul I. Operaţiunea de ridicare şi repunere pe şină a materialului rulant deraiat este complexă şi de durată, în special partea de poziţionare/calare/decalare a macaralei, care înainte de a începe ridicarea de sarcină trebuie să fie asigurată la sol şi echilibrată cu contragreutăţi, pentru a permite operarea în siguranţă”
a precizat CFR SA.
Accidentul feroviar va fi investigat de o comisie AGIFER, care va stabili cauzele deraierii.
Sursa: Antena 3 CNN