DP World instalează în Portul Constanța un scanner de tip drive-through de ultimă generație, primul de acest fel din Europa Centrală și de Est. Scannerul va fi amplast la noul terminal RO-RO pentru eficiență și securitate logistică regională.
Timpul de procesare scade de la peste 5 ore la doar 2 minute
Noua tehnologie va permite inspectarea mult mai rapidă a camioanelor și containerelor de import sau aflate în tranzit și va reduce cu mult timpul de procesare. Mai exact, va scădea de la 5-7 ore la doar 2 minute.
Cu raze X, scannerul elimină necesitatea verificărilor manuale care consumă timp și permite autorităților vamale să efectueze controale riguroase fără a încetini fluxul de marfă. Marfa sosită târziu va putea fi de acum verificată și eliberată în aceeași zi, evitând întârzierile care afectau operațiunile logistice.
DP World a investit 130 de milioane de euro în România
Scannerul face parte din investiția în valoare de 130 de milioane de euro făcută de DP World în România, care include modernizarea operațiunilor din Portul Constanța, terminalul RO-RO de 65 de milioane de euro, precum și noul hub logistic intermodal din Aiud, deschis în mai 2024.
DP World va sta în Constanța cel puțin până în 2049
DP World a obținut dreptul de a concesiona Constanta South Container Terminal SRL în anul 2003, fiind primul desant arab în Europa, într-o țară care nu era, pe atunci, membră a Uniunii Europene. În 2019, arabii au semnat prelungirea pe încă 30 de ani a contractului. În 2005, firma raporta afaceri de 75 de milioane de lei, profit de 20 de milioane și avea o medie de 309 angajați.
În 2021 ajunsese la o cifră de afaceri de 212 milioane lei, profit de 43 milioane lei și 458 de angajați, pentru ca anul 2022 să urmeze o explozie: 333 de milioane de lei, profit de 114 milioane și 474 de angajați.