Compania de stat Oil Terminal Constanța, responsabilă de operarea instalațiilor de manipulare a țițeiului și produselor petroliere în Portul Constanța, a raportat o scădere simțită a profitului net în primul trimestru din 2025. Rezultatul net s-a situat în jurul valorii de 10 milioane de lei, de aproape trei ori mai mic comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior.
Veniturile companiei au înregistrat, la rândul lor, un recul: cifra de afaceri a scăzut la 97 milioane de lei, de la peste 112 milioane lei în trimestrul unu din 2024. Evoluția negativă a fost determinată în principal de reducerea volumelor de materii prime și produse petroliere operate prin terminal, care au ajuns la 2,1 milioane tone, cu peste 300.000 tone mai puțin față de perioada similară a anului trecut.
Scăderi ale țițeiului, motorinei și produselor chimice
Printre cele mai afectate categorii se numără țițeiul, motorina și produsele chimice, care au înregistrat scăderi semnificative: cu aproximativ 170.000, 124.000 și respectiv 78.000 de tone. Singura excepție notabilă a fost benzina, al cărei volum a crescut de la 120.000 la 185.000 de tone.

Petrotel, rafinăria din Ploiești operată de grupul rus Lukoil, a continuat să fie principalul client al Oil Terminal, contribuind cu prestații facturate de circa 23 milioane de lei, aproape 25% din veniturile totale ale companiei pentru trimestrul analizat. Spre comparație, în urmă cu doi ani, liderul în topul clienților era OMV Petrom, cu facturi de peste 15 milioane lei.
Compania a raportat un număr mediu de 1.025 de salariați, iar cheltuielile de personal au crescut la peste 38 milioane lei, față de 34,28 milioane lei în anul precedent. La finalul lunii martie 2025, Oil Terminal înregistra datorii totale de peste 271 milioane lei și dividende neachitate în valoare de peste 640.000 lei.
Se pare că Oil Terminal are parte de un început de an dificil cu scăderi atât în venituri, cât și în volumele operate, în ciuda menținerii unor contracte importante.