Centrul de Furnizare a Serviciilor Electronice al Ministerului Afacerilor Interne (https://hub.mai.gov.ro/ ) a fost accesat de 22.704.000 de utilizatori, fiind vorba de persoane care dețin un cont de utilizator, dar și de utilizatori neautentificați din România, Statele Unite ale Americii, Republica Moldova și Marea Britanie.
Peste 75% dintre utilizatori au folosit un dispozitiv de tip smartphone.
HUB-ul MAI oferă în prezent acces rapid la 13 servicii online, contribuind la simplificarea accesului cetățenilor și al mediului privat la serviciile oferite de MAI prin eliminarea timpului de așteptare și a deplasărilor la ghișeu.
Caziere judiciare online, cu opțiunea de integrarea SEAP/SICAP
Aproximativ 770.000 de cetățeni români au accesat serviciul de eliberare online a certificatului de cazier judiciar, de la momentul operaționalizării – 1 februarie 2023. Serviciul include și opțiunea de transmitere prin email și integrare cu platforma SEAP/SICAP, extrem de utilă în contextul achizițiilor publice.
Interes major pentru o carieră în MAI
Cel mai accesat serviciu public electronic a fost cel care oferă informații despre posturile scoase la concurs de structurile MAI, secțiunea „Carieră” de pe HUB fiind accesată de peste 20.000.000 de ori.
De asemenea, aproximativ 2 milioane de persoane s-au programat prin intermediul HUB-ului MAI, pentru obținerea pașaportului, iar aproape 60.000 au fost interesate de istoricul sancțiunilor rutiere.
Servicii actuale și perspective de dezvoltare
În prezent sunt disponibile prin HUB 13 servicii publice electronice (programare online în vederea eliberării cărții electronice de identitate, verificarea stadiului emiterii permisului de conducere, verificarea stadiului emiterii certificatului de înmatriculare, eliberarea online a certificatului de cazier judiciar, programare online în vederea eliberării pașaportului, eliberarea online a istoricului de sancțiuni la regimul circulației rutiere, avize pentru documentații de urbanism și de amenajare a teritoriului, dar și de obținere a autorizațiilor de construire/desființare, eliberarea apostilei pentru actele oficiale administrative, furnizarea informațiilor referitoare la accidentele de muncă suferite de personalul MAI, transmiterea online a răspunsului la scrisoarea de informare RO-CBE, serviciul pentru recrutare în vederea ocupării unor funcții vacante în Ministerul Afacerilor Interne, serviciul pentru înscrierea candidaților la admiterea la instituțiile de învățământ care formează personal pentru MAI, serviciul privind semnalarea comportamentului agresiv în trafic), urmând ca până în anul 2026 să fie disponibile cel puțin 25 de servicii publice (derulate în cadrul unor programe finanțate prin PNRR-D4eID sau dezvoltate prin resurse proprii).
Cu o interfață intuitivă și ușor de utilizat, HUB-ul se aliniază cerințelor moderne de digitalizare, punând accentul pe ușurința de navigare și interacțiune.
Versiunea actuală a site-ului a fost dezvoltată intern, cu resurse proprii de către specialiștii Direcției Generale pentru Comunicații şi Tehnologia Informației din cadrul MAI.