Podul de la Murfatlar a intrat în reabilitare încă de la începutul anului trecut. Contractul pentru realizarea lucrărilor, în valoare de aproape 19 milioane de lei, a fost atribuit de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) asocierii Geiger Transilvania SRL – Pod-Proiect SRL, în urma unei licitații. Termenul de finalizare este de 15 luni, timp în care traficul rutier va fi afectat, formându-se blocaje frecvente.
Muncitorii sunt prezenți la fața locului, iar o bandă de circulație este complet blocată pentru lucrări. În aceste condiții, traficul se desfășoară alternativ pe o singură bandă, ceea ce creează blocaje, mai ales în orele de vârf. Utilajele de construcție și echipamentele necesare sunt amplasate pe banda pe care se lucrează.
Cine sunt câștigătorii licitației?
Geiger Transilvania SRL, liderul asocierii, este o companie bine cunoscută în domeniul infrastructurii din România. Înființată în 1996 și deținută de Geiger Group Romania SRL, firma a înregistrat o cifră de afaceri de peste 224 milioane de lei în 2022, cu un profit net de 25,4 milioane de lei și un număr mediu de 426 de angajați. Printre realizările recente ale companiei se numără reabilitarea podului de la Ovidiu, un contract de aproape 4 milioane de euro finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM).
De asemenea, Pod-Proiect SRL, partenerul asociat, este o firmă cu sediul în Iași, specializată în servicii de inginerie și consultanță tehnică. În 2022, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 1,6 milioane de lei și un număr mediu de 9 angajați.
Reabilitarea podului de la Murfatlar reprezintă un pas important în modernizarea infrastructurii din județul Constanța. Deși lucrările aduc, pe termen scurt, disconfort pentru participanții la trafic, finalizarea proiectului va asigura un tranzit mai sigur. Rămâne de văzut cum se va derula proiectul în lunile următoare și dacă termenele vor fi respectate.