O nouă regulă ar urma să fie introdusă în Codul Rutier, fiind vorba despre „Regula fermoarului”, potrivit unei inițiative legislative care a trecut deja de una dintre cele două Camere ale Parlamentului. Reporterii SeaPress au luat legătura cu Gheorghe Răcăreanu, directorul școlii de șoferi din Constanța „Răcăreanu”, care a transmis că, de câțiva ani, elevii școlii de șoferi sunt sfătuiți să aplice această regulă după ce obțin permisul auto, explicând pe îndelete la ce se referă.
Mai mulți parlamentari de la USR au propus includerea „Regulii fermoarului” în Codul Rutier. Inițiativa legislativă a fost aprobată în Senat, în ședința din 24 iunie, și a ajuns la Camera Deputaților.,

Ce presupune „regula fermoarului”
„Regula fermoarului” este o inițiativă legislativă propusă pentru includere în Codul rutier, care prevede ca, în cazul în care o bandă de circulație este blocată (din cauza lucrărilor, accidentelor sau îngustării drumului), șoferii din banda care se termină să intre alternativ printre vehiculele de pe banda alăturată, asemenea unui fermoar. Scopul este fluidizarea traficului și reducerea accidentelor, conform inițiatorilor din USR. Legea a fost aprobată tacit de Senat și urmează să fie dezbătută în Camera Deputaților; nerespectarea regulii ar putea fi sancționată cu până la 600 de lei amendă.
Răcăreanu: Așa se fluidizează traficul, chiar dacă apare un ambuteiaj
Reporterii SeaPress au luat legătura cu directorul școlii de șoferi din Constanța „Răcăreanu”, care a transmis că regula este una foarte bună, predată în școlile de șoferi, dar neaplicată mereu. Implementarea sa ar fi un lucru excelent.
Ar fi bună regula aceasta. În practică se întâlnește, dar mai puțin. Nu toți șoferii au idee de așa ceva. Este o chestie foarte normală și firească. Regula se referă la situația în care, în trafic, apar ambuteiaje și se blochează câte o bandă. Să zicem că mergem pe variantă și apare o lucrare, este blocată banda 1. Există coloană de mașini și pe banda 1, și pe banda 2. Cei de pe prima bandă nu mai au nicio șansă să iasă dacă nu sunt lăsați de cei de pe banda 2. „Regula fermoarului” se referă la faptul că trebuie să treacă, pe rând, unul din banda 1, unul din banda 2, și tot așa. Așa se fluidizează traficul chiar dacă apare un ambuteiaj, merg ambele benzi cu aceeași fluență. Este o regulă foarte bună, iar dacă se și implementează, ar fi excelent. Noi discutăm și vorbim la cursurile de legislație cu elevii, de câțiva ani, pe tema acestei reguli și le explicăm ce înseamnă. Poți nimeri într-o situație în care se blochează banda și, dacă nu te lasă nimeni să treci, e rău. Trebuie să fim amabili, înțelegători unii cu alții”, a declarat Gheorghe Răcăreanu.

Șoferii riscă amenzi de până la 600 de lei
Regula este deja aplicată în Germania, Austria, Elveția, Olanda și Slovacia. Dacă această regulă devine lege, șoferii care nu o vor respecta vor fi sancționați cu maximum 3 puncte de amendă, valoarea maximă fiind de 600 de lei.