Campania electorală pentru alegerile locale și europarlamentare, care se vor vota la data de 9 iunie, începe vineri, 10 mai și se va încheia pe 8 iunie, la ora 7.00.Campania în audiovizual de va încheia în 7 iunie, la ora 7.00. În această perioadă candidații și partidele care îi susțin vor trebui să respecte o serie de reguli stricte.
Mitingurile
În perioada campaniei electorale, este permisă organizarea de mitinguri și adunări în care atât candidații, partidele politice, alianțele politice, alianțele electorale sau organizațiile cetățenilor apartenenți la minorități naționale care participă la alegeri, cât și cetățenii înșiși să-și exprime liber și fără discriminare opiniile.
Mass Media
Au dreptul de a apela la televiziune, radio, presă și la alte mijloace de informare în masă pentru acest scop.Jurnaliștii / prezentatorii sunt obligați să reflecte campania electorală în mod echitabil, echilibrat și imparțial, iar emisiunile cu caracter electoral pe care le pot realiza și difuza sunt doar cele informative, electorale și de dezbatere electorală.
Emisiunile informative pot fi difuzate de luni până duminică. Emisiunile electorale pot fi difuzate de luni până vineri. Cele din urmă, trebuie să fie marcate clar pe toată perioada difuzării.
Afișele
Mesaje de campanie electorală amplasate doar după debutul campaniei sunt considerate valide. Locurile pentru afișaj electoral sunt stabilite de primari înainte de începerea campaniei electorale, în funcție de numărul de competitori. Afișele trebuie să fie situate în zone accesibile cetățenilor, pe panouri speciale, fără a perturba circulația pe drumurile publice și alte activități. Amplasarea materialelor electorale în alte locuri este interzisă. Acestea să nu fie mai mari de 500×530.
Simbolurile naționale sau culorile drapelului ori ale oricărui alt stat, sunt interzie pe aceste afișe.
Cadourile
Candidaților le este inetrzis să cheltuie bani pentru a oferi, da sau distribui direct/ indirect orice fel de bunuri , cadouri, pomeni (precum pixuri, căni, țigări, umbrele, produse vestimentare, alimentare, alcoolice sau calendare bisericești) în scopul de a influența alegătorii să voteze sau să nu voteze pentru o anumită listă de candidați sau pentru un candidat specific.
Minorii
Nu este permisă implicarea minorilor sub 16 ani în aceste activități.
Ultimele două zile
Cu 48 de ore înainte de ziua votării sunt interzise: prezentarea de sondaje de opinie sau difuzarea de spoturi de publicitate electorală; invitarea sau prezentarea candidaţilor în programe, comentarii privind campania electorală.
Biserica
Conform deciziei Sfântului Sinod, preoții sunt obligați să rămână neutri și obiectivi în această perioadă. De asemenea, trebuie să-și păstreze acest statut și în declarațiile publice. Ei au dreptul să își exprime părerea politică doar în momentul votului.
După încheierea campaniei electorale, este interzis să se difuzeze orice fel de mesaj electoral audio, vizual sau mixt pe ecrane digitale în locuri publice sau private, precum și prin intermediul vehiculelor special amenajate.