Proiectul de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Constanța – Mangalia, parte a Magistralei 800 București – Constanța – Mangalia, rămâne fără un constructor, după ce toate ofertele depuse au fost retrase sau considerate inadmisibile. Contractul, cu o valoare estimată de 1.317.921.813,80 de lei, nu a fost atribuit niciunei firme, ceea ce amână lucrările pentru modernizarea celor 43 de kilometri de infrastructură feroviară.


Conform planului de investiții, proiectul vizează electrificarea și reabilitarea liniei ferate dintre Constanța și Mangalia, cuprinzând două segmente importante: Constanța – Agigea Ecluză, în lungime de 9,6 km, unde linia dublă urmează să fie modernizată și electrificată, și Agigea Ecluză – Mangalia, un tronson de 33,3 km de linie simplă neelectrificată, care ar urma să beneficieze de aceleași lucrări. Pe această rută sunt amplasate șase stații – Constanța, Agigea Nord, Eforie Nord, Eforie Sud, Costinești și Mangalia – alături de două halte de mișcare, Agigea Ecluză H.m. și Neptun H.m., precum și patru puncte de oprire, Tuzla h, Pescăruș h, Costinești Tabără H.c. și Neptun H.c.
Investiția va reduce emisiile de gaze cu efect de seră
Proiectul este inclus în Master Planul General de Transport al României și este propus pentru finanțare în perioada 2021 – 2030, conform Anexei 10.35 privind sursele de finanțare pentru infrastructura feroviară. Investiția are ca scop reducerea timpului de călătorie prin creșterea vitezei de circulație, eliminarea necesității schimbării locomotivei în stația Constanța, reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și îmbunătățirea siguranței feroviare prin modernizarea infrastructurii.
Un alt efect important este creșterea capacității de circulație, ceea ce va permite introducerea unui număr mai mare de trenuri de călători și de marfă pe acest traseu. De asemenea, se urmărește reducerea consumului de energie prin introducerea tracțiunii electrice și sporirea confortului pasagerilor prin modernizarea stațiilor și a serviciilor de transport.
Durata estimată pentru realizarea proiectului era de 10 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție. În lipsa unei companii care să preia lucrările, termenul pentru finalizarea modernizării rămâne incert. Autoritățile urmează să reia procedura de licitație și să găsească soluții pentru atragerea unor ofertanți eligibili
