Contractul pentru proiectarea și executarea lucrărilor de modernizare și extindere a capacității de operare în Portul Ovidiu a fost modificat. Valoarea inițială a contractului a fost majorată cu suma de 7.775.550,00 lei fără TVA, respectiv 9.252.904,50 lei cu TVA, ajungând astfel la o valoare totală de 66.367.993,75 lei fără TVA, față de valoarea inițială de 58.592.443,75 lei fără TVA. Majorarea este pentru a acoperi cheltuielilor pentru constituirea rezervei de implementare, necesară pentru ajustarea prețurilor în urma actualizării devizului general al investiției.
Firmele care au câștigat acest contract și care se ocupă de proiectarea și execuția lucrărilor sunt G&M Road Building Engineering și Building Design 2000 TOP.
Obiectivul principal al proiectului este creșterea semnificativă a volumului de mărfuri tranzitate pe căile navigabile interioare, prin modernizarea, reabilitarea și extinderea capacității de operare a Portului Ovidiu. Astfel, se va moderniza și reabilita infrastructura de acostare existentă pe malul drept al Canalului Poarta Albă – Midia Năvodari, în vederea realizării de facilități necesare pentru desfășurarea activității portuare specifice.
Un nou port va fi construit
Totodată, va fi construit un nou port pe malul stâng al canalului, care va contribui la mărirea capacității de operare și va oferi facilități de acostare și realizare de operațiuni în condiții de siguranță și securitate. În plus, noua infrastructură va include și furnizarea de utilități moderne, pentru a sprijini activitatea economică din zonă și pentru a asigura un mediu de operare eficient.
Proiectul este cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, Axa Prioritară 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient. În cadrul acestui program, obiectivul specific 2.4 vizează creșterea volumului de mărfuri tranzitate prin terminale intermodale și porturi.