Confort Urban SRL se pregătește de o nouă rundă de licitații. Încă una. Și nu e prima dată când compania, aflată în subordinea Primăriei Constanța, încearcă să atragă chiriași pentru spațiile comerciale pe care le administrează. Deși sunt amplasate în piețe aglomerate, complexe comerciale și chiar în stațiunea Mamaia, interesul pare să lipsească.


Pe 23, 25 și 27 iunie, Confort Urban organizează trei sesiuni de licitații pentru zeci de spații. Sunt locuri care, cel puțin pe hârtie, par să aibă un potențial serios: fie sunt în inima orașului, fie într-un cartier intens circulat, fie în zona turistică a Constanței.
De exemplu, în prima zi, pe 23 iunie, vor fi scoase la bătaie mai multe spații din Piețele Agroalimentare Abator și I.L. Caragiale. Unul dintre ele are peste 60 mp și este destinat comercianților de legume, carne, lactate sau chiar snack baruri. Altele, mai mici, între 21 și 47 mp, sunt ideale pentru mici magazine alimentare. Cu toate acestea, spațiile au rămas goale.


Pe 25 iunie, urmează zona Tomis III, unul dintre cele mai frecventate cartiere din oraș. Se oferă spații comerciale între 7 și 34 mp în Complexul Major Comprest, iar utilizările sunt cât se poate de flexibile, de la magazine de cartier, birouri și sedii de firmă, până la cafenele, cofetării sau baruri. Teoretic, pare o oportunitate bună pentru micii antreprenori, practic, spațiile nu și-au găsit încă clienții.
Ziua de 27 iunie aduce în prim-plan spații aflate în intersecția Bd. Tomis cu strada Soveja, dar și spații în Stațiunea Mamaia, în zonele Perla și Cazino. Vorbim aici despre amplasamente care, mai ales vara, ar putea aduce profituri frumușele celor care aleg să le închirieze. Cu toate astea, ele reapar constant pe lista de licitații.
De ce nu vrea nimeni spațiile?
Ce nu funcționează? Prețurile, condițiile contractuale, lipsa promovării sau, poate, lipsa încrederii într-un oraș unde birocrația încă dă bătăi de cap celor care încearcă să pornească o afacere?